Honda civic alufelni télre és nyárra

Honda civic alufelni télre és nyárra

Amint beköszönt a tél, úgy válnak az utak egyre csúszósabbá és ezzel együtt veszélyesebbé. Ilyenkor elfelejthető a nyári Honda Civic alufelni, hiszen az kevésbé tud jól megkapaszkodni a gyakran hóval és jéggel borított utakon. Nem marad más hátra, mint a gumicsere, ami több módon is történhet. Egyesek megtartják a meglévő keréktárcsákat és a téli gumikat autószerelővel tetetik fel ezekre.

Ez egy időigényesebb és költségesebb opció. Sokkal célszerűbb, ha adott két szett Honda Civic alufelni és abroncs, azaz egy nyári és egy téli. Ha két garnitúrával rendelkezik az ember, akkor olcsóbb és gyorsabb a gumicsere. Főleg olyan helyeken érdemes ezzel a lehetőséggel élni, ahol az évszakváltások markánsabbak.

Annyit még érdemes megjegyezni, hogy a lemezfelni bizonyul a legjobbnak a téli gumikhoz. Miért? Mert olcsóbb, mint például a Honda Civic alufelni, kevésbé érzékeny a karcolásokra, illetve nehezebb is, ami a rossz idő beálltával azért jobb, mert az abroncs jobban meg tud kapaszkodni a havas utakon.

Persze nem annyira mutatós, mint a Honda Civic alufelni, de ez a probléma kiküszöbölhető egy jól megválasztott dísztárcsával. Másfelől pedig novembertől kezdve egészen február végéig, azaz az erőtlen fényű hónapokban nem látszik annyira, hogy milyen tárcsa van a kocsin.

A Peugeot 206 felni védelmét biztosító perem

Sokan megfigyelték már, hogy a gumi oldalán ott van az MFS, FR, FSL vagy RPB rövidítés. Mik ezek pontosan? Nos, a felnivédő perem meglétére utalnak. A peremvédő korlátozza a járdaszegély és a törmelékbecsapódások által okozott karcolásokat, amiket ugye a Peugeot 206 felni bármikor elszenvedhet egy óvatlan pillanatban. Ennek a hiányában bizony a keréktárcsa gyakran ki van téve a különféle ütéseknek és törmelékbecsapódásoknak.

Ha viszont adott a felnivédő perem, akkor nem kell aggódni a károsodástól. A Peugeot 206 felni helyett az abroncs szenvedi el a külső behatások nagy részét. Ennek ellenére nem annyira elterjedt a peremvédős gumi. A normál abroncsok pedig nem rendelkeznek ilyen kialakítással. Miért? Mert a megszokott gumik dísztárcsás lemezfelnire kerülnek és a peremvédő profil korlátozza a dísztárcsahasználatot.